,
garrigou lagrangeZADBAJ O SWOJĄ SKÓRĘ I CIAŁO.
Temat: dywagacje religijno-kościelno-kolendowe Temat: Charyzmatycy- Ruchy Odnowy ...katolickiej teologii mistycznej i ascetycznej http://www.youtube.com/watch?v=VdFImJrEqdU&eurl= Zastanawiam się jak to możliwe, że droga ku doskonałości, którą wyznaczali i kroczyli wszyscy święci, którą tak pięknie opisali i ukazali św. Jan od Krzyża i św. Teresa z Avila, staje się dzisiaj zupełnie nieaktualna i przemilczana. W miejsce arcykatolickich i jedynych niezawodnych rad duchowych, dawanych chociażby przez o. R. Garrigou-Lagrange, o. A. Tanquerey, bp J. S. Pelczara, dzisiejszej młodzieży wciska się jakieś obrzydliwe protestanckie podróbki, jakieś anglikańskie kursy Filipy i Alfy, kalwińskie Taize, metodystyczne kpiny z Ducha Św. i inne bezeceństwa. Jeżeli jednak owe tandetne ścieżki na skróty, wymyślone przez synów Lutra, są tak samo skuteczne jak pełna wyrzeczeń droga świętych, wówczas konsekwentnie należy uznać, że wszystkie... Źródło: dulanna.pilicka.pl/viewtopic.php?t=17 Temat: "Kryzys" w OMP... ...nie jest dostatecznie notoryczna i szeroko znana. Zanim to nastąpi, akty jurysdykcyjne heretyckiego papieża byłyby ważne, a jeśli ogłosiłby definicję dogmatyczną, byłaby ona wiążąca. W takim przypadku Duch Święty przemawiałby przez usta papieża podobnie, jak przemówił przez oślicę Balaama (Lb 22, 28âÂÂ30). Wniosek Arnolda Ksawerego de Silveira jest doskonale zgodny z przemyśleniami św. Roberta Bellarmina. Słynny dominikanin o. Garrigou-Lagrange dochodzi do tej samej konkluzji. Opierając swe rozważania na Billuarcie, wyjaśnia w traktacie De Verbo incarnato (na s. 232), że heretycki papież, mimo iż nie jest już członkiem Kościoła, może być nadal jego głową. To bowiem, co jest nie do pomyślenia w przypadku głowy cielesnej, bywa możliwe (aczkolwiek nienormalne) w przypadku drugorzędnej głowy moralnej. Powód zaś jest taki, że chociaż głowa cielesna nie... Źródło: kzm.org.pl/viewtopic.php?t=149 Temat: od potępionego teologa o. de Lubaca jest czystą manipulacją ...â musi niejako przerastaćâ (podkr. A. B.)? Jeżeli chodziłoby tu o jakieś rzeczywiste i prawdziwe wymogi istniejące w naturze ludzkiej w odniesieniu do porządku nadprzyrodzonego, to zdanie takie byłoby modernistyczne i niezgodne z doktryną Kościoła. Niezależnie od tych niejasności należy stwierdzić, że tak przedstawiona droga poznania Boga w znaczący sposób odbiega od racjonalnych dróg św. Tomasza. Wielu teologów, z o. Garrigou-Lagrange na czele, uważało, że stanowisko Karola Wojtyły, upatrujące punkt wyjścia dla poznania Boga we wnętrzu człowieka i jego transcendencji, jest spuścizną nowoczesnego idealistycznego egzystencjalizmu 36). Fakt, że ten ostatni został potępiony przez Piusa XII w Humani generis jako âœwymysłĂ˘Â nie do pogodzenia z katolicką wiarą nie przeszkadza kardynałowi Wojtyle twierdzić, że jest on, razem z... Źródło: forum.michalkiewicz.pl/viewtopic.php?t=14474 |