,
ewidencja ksiegowaZADBAJ O SWOJĄ SKÓRĘ I CIAŁO.
Temat: Temat: nieprawidłowości w naszej spółdzielni ...i pomnożyć na Pu pojedynczego budynku) i zmniejszyć koszty termomodernizacji o wartość premii uśrednionej – czy też należy rozliczać zgodnie z zapisami tj. premia dla budynku, na którym prace sfinansowano z kredytu. III. Czy należy dokonać korekty w roku 2007, w przypadku gdy: Załącznik do sprawozdania Zarządu za rok 2006 – stan na 31.12.2006r. - dotyczący wykorzystania Funduszu Remontowego Budynkowego nie jest zgodny z ewidencją księgową – stan na 31.12.2006r., ( salda na dzień 31.12.2006r. nie są zgodne z wydrukiem księgowym kont poszczególnych budynków), a zatem i bilans otwarcia jest również różny. IV. Do 2006r. obowiązywała zasada, że koszty płac zespołu technicznego zajmującego się remontami finansowane były z 10% odpisu od poniesionych nakładów na remonty, co zmniejszało w efekcie fundusz remontowy i obniżało... Źródło: smgorczewska.fora.pl/a/a,60.html Temat: SZARA STREFA GUS szacuje, że tylko w legalnie działających firmach poza ewidencją księgową przepływa około 200 miliardów złotych rocznie, co stanowi około 15 proc. naszego PKB. Znacznie bardziej pesymistycznie wyglądają pomiary prof. Friedricha Schneidera z Wydziału Ekonomii Uniwersytetu w Linzu. Austriak obejmuje bowiem badaniami również działalność podmiotów nigdzie nierejestrowanych. Swoje najnowsze opracowanie (z lipca 2010 r.), niepublikowane w Polsce, udostępnił... Źródło: dobrynauczyciel.fora.pl/a/a,1002.html Temat: Jak ująć w księgach rachunkowych ujawniony błąd ...II Błąd ujawniono po sporządzeniu sprawozdania finansowego i po jego zatwierdzeniu. Stwierdzono błąd podstawowy, którego skutki odnoszone są w księgach roku 2008. Błąd ten spowodował zaniżenie stanu zapasów, a tym samym zawyżenie kosztów w 2007 r., przez co wynik finansowy brutto był niższy o kwotę 20 000 zł. Zaniżone zostało także zobowiązanie z tytułu podatku dochodowego na kwotę 3800 zł. 20 000 zł Ă 19% = 3800 zł Ewidencja księgowa 1. Korekta stanu zapasów i wyniku finansowego za lata ubiegłe: Wn "Materiały" 20 000 Ma "Rozliczenie wyniku finansowego" 20 000 - w analityce "Skutki korekty błędu podstawowego z lat ubiegłych" 2. Różnica podatku dochodowego wynikająca z korekty: Wn "Rozliczenie wyniku finansowego" 3 800 - w analityce "Skutki korekty błędu podstawowego z... Źródło: sgi.tm.pl/forum/viewtopic.php?t=692 Temat: Czechofilia Wielu naszych przedsiebiorców przenosi się do Czech. - Niebywale uproszczona ewidencja księgowa / są formy że nie prowadzimy ewidencji kosztów ,zbierania faktur ,dokumentów rozliczania, od razu zakłada się w zależności od dziedziny gospodarki procentowy udział kosztów/ - uproszczone rozliczenia podatkowe np płacenie podatku raz na rok w zależności od dochodu /są cztery progi 15%, 20%, 25% i 32%/ - podatek placony w rozbudowaniu bazy prorodzinnej czyli udział rodziny czy niepełnosprawnych ma wpływ na... Źródło: wojcieszownet.fora.pl/a/a,30.html Temat: Enduro czy Supermoto??? ...o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od opłaty wstępnej i rat leasingowych dotyczących motocykla oraz od paliwa do jego napędu. W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny: Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług informatycznych serwisowych. Ewidencja księgowa prowadzona jest w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność w całości podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Charakter prowadzonej działalności wiąże się z koniecznością szybkiego dotarcia do klienta. W związku z tym, że większość klientów prowadzi swoją działalność w W. – mieście z dużymi problemami komunikacyjnymi, najlepszym... Źródło: enduro-adventure.com/forum/viewtopic.php?t=3107 Temat: Spis z natury Gdybyś prowadził działalność gospodarczą (przynajmniej na zasadach ogólnych) , to byś wiedział. M Dziwny i bezpodstawny Twój wniosek. Pierwszy spis z natury który pamiętam wykonywałem 12 lat temu. Miał on za zadanie wykazać ew różnice pomiędzy ewidencją księgową a stanem faktycznym= fizycznym. Podejrzewam, że jak ja miałem zarejestrowaną pierwszą działalność gospodarczą to Ty na chleb mówiłeś pep. Źródło: di.pl/index.php?showtopic=26216 Temat: Wspólnoty mieszkaniowe - samotna walka z patologiami GTBS od dnia 24.09.1999 do dnia 27.09.2008 roku wykonywał notarialny zarząd. A zatem powinien zadbać o uchwałę w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji księgowej. Wspólnoty mieszkaniowe – ewidencja księgowa Do końca 2001 r. zasady prowadzenia ewidencji księgowej wspólnot mieszkaniowych określało rozporządzenie Ministra Finanów. Aktualnie zasady te każda wspólnota musi przyjąć sama. http://www.e-podatnik.pl/...a_ksiegowa.html [ Dodano: Pią Lip 17, 2009 22:35 ] Źródło: gryfino.info/viewtopic.php?t=4212 Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...na celu wskazanie ewentualnych niedociągnięć w celu ich wyeliminowania. Główną odpowiedzialność za funkcjonowanie jednostki ponosi Dyrektor. Zatrudnia jednak pracowników, którzy również odpowiadają za realizowane obowiązki. Punkt 9 Pani Agnieszka Rogowska – zapoznała z protokołem kontroli Domu Pomocy Społecznej w Baszkowie. Przedmiot kontroli obejmował: 1. Funkcjonowanie kontroli wewnętrznej. 2. Ewidencja księgowa. 3. Gospodarka środkami pieniężnymi, drukami ścisłego zarachowania. 4. Realizacja planu finansowego dochodów, wydatków (co najmniej 5%). Wyniki kontroli ujawniły następujące nieprawidłowości spowodowane nieprzestrzeganiem obowiązujących przepisów prawa. 1. W sprawozdaniach budżetowych za okres od początku roku do 30 czerwca 2006 roku wykazano dane niezgodne z Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=2281 Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...na 2007 r. 9. Zapytania i wolne głosy. Punkt 2 Pani Agnieszka Rogowska, inspektor ds. kontroli - zapoznała z wynikami kontroli przeprowadzonej w Zespole Szkół Specjalnych i Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Konarzewie. Tematyka kontroli obejmowała: 1) przestrzeganie procedur kontroli oraz prowadzenie wstępnej oceny celowości zaciągniętych zobowiązań finansowych, 2) zgodność sprawozdań z ewidencją księgową, 3) zgodność ewidencji księgowej z dokumentacją źródłową, 4) sprawdzenie dokumentacji źródłowej, 5) prowadzenie gospodarki finansowej. W Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Konarzewie dodatkowo sprawdzono zalecenia pokontrolne wystosowane w wystąpieniu pokontrolnym z dnia 6 września 2005 r.. W obu placówkach kontrolą objęto 2005 r. W pierwszej kolejności p.... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=1734 Temat: Informacje z działalnoći ...dyskusję na temat zakresu i zabezpieczenia finansowego inwestycji w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Krotoszynie. W najbliższym czasie podjęte zostaną rozmowy w WFOŚiGW, celem zwiększenia udzielonej nam kwoty pożyczki, co umożliwiłoby realizację zadania zgodnie z założeniami. - zapoznano się z wynikami kontroli przeprowadzonej w Powiatowym Zarządzie Dróg. Przedmiotem kontroli było funkcjonowanie kontroli wewnętrznej, ewidencja księgowa, sprawozdawczość budżetowa i zamówienia publiczne. Kontrolą objęty został rok 2007 oraz I półrocze 2008 r., a także przyjęto wystąpienie pokontrolne. - zatwierdzono aneks nr 4 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Krotoszynie na rok szkolny 2008/2009 dotyczący organizacji szkół wchodzących w skład zespołu. Aneks uzyskał pozytywną opinię Kuratora Oświaty i Wychowania.... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=2858 Temat: Wydawnictwo Podatkowe GOFIN ...wytworzonego we własnym zakresie --------------------------------------------------------------------------------------- strona: http://walekab.prophp.org/vat2007/gpodp/1262.html REZERWY NA ZOBOWIĄZANIA I ROZLICZENIA MIDZYOKRESOWE KOSZTÓW Dodatek do Zeszytów Metodycznych Rachunkowości nr 4(172) z dnia 2006-02-20 I. REZERWY NA ZOBOWIĄZANIA 1. Zasady tworzenia rezerw na przyszłe zobowiązania 2. Wycena rezerw na zobowiązania 3. Ewidencja księgowa rezerw na zobowiązania 4. Rezerwa na skutki toczącego się postępowania sądowego 4.1. Sąd uznał roszczenie wierzyciela, dłużnik uiścił zasądzone kwoty 4.2. Sąd uznał roszczenie wierzyciela, dłużnik nie spłacił roszczenia, należność skierowano do egzekucji 4.3. Sąd oddalił roszczenie wierzyciela 5. Rezerwa na naprawy gwarancyjne pokrywane z rabatu otrzymanego na ten cel od dostawcy 6. Rezerwa na pewne lub... Źródło: genesis.net.pl/index.php?showtopic=70790 Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...w brzemieniu stanowiącym załącznik nr 6 do protokołu. Dyrektor jednostki w terminie 30 dni ma obowiązek poinformowania o sposobie wykorzystania uwag i podjętych działań na rzecz realizacji wniosków. Punkt 9 Pani Agnieszka Rogowska - omówiła protokół kontroli przeprowadzonej w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Koźminie Wlkp. Tematyka kontroli obejmowała: - System kontroli finansowej. - Zgodność sprawozdań z ewidencją księgową. - Zgodność ewidencji księgowej z dokumentacja źródłową. - Celowość realizowanych wydatków. - Zamówienia publiczne. - Sprawdzenie realizacji wniosków dotyczących nieprawidłowości stwierdzonych podczas kontroli w listopadzie 2004 r. Kontrolą objęto 2005 r. ze szczególnym uwzględnieniem miesiąca grudnia. Następnie p. Inspektor ds. kontroli omówiła zalecenia... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=1559 Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...prawidłowych wyników kontroli. Protokołem kontroli przeprowadzonej w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. Przedmiot kontroli obejmował: - Ewidencję księgową, - Sprawozdawczość budżetową, - Realizacje planu finansowego wydatków w latach 2006 i 2007. Kontrola wykazała nieprawidłowości w obszarze sprawozdawczości budżetowej poprzez wykazywanie w sprawozdaniu danych niezgodnych z ewidencja księgową w zakresie zaangażowania. Pan Andrzej Jerzak – podkreślił, że wykazana nieprawidłowości dotyczy wyłącznie obszaru sprawozdawczości i nie wiąże się z wydatkami. Pan Leszek Kulka – mówił o konieczności podnoszenia kwalifikacji przez księgowych. W tym celu nieodzowne jest organizowanie szkoleń, bowiem jak wynikało z informacji, co roku następują zmiany w przepisach finansowych.... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=2655 Temat: Księgowania kosztów na przełomie ...(data wprowadzenia DZ – 20.1.2008 r., data dokumentu – 15.1.2008 r., data operacji – 15. 1.2008 r., bo jest to rozliczenie zakupu), Nr 3) księgowanie zapłaty – na dowodzie „wyciąg bankowy”. Odpowiedź: Prawidłowym sposobem ujęcia dowodu zakupu dostaw i usług dotyczących 2007 r., a wystawionych z datą stycznia 2008 r., w księgach 2007 r. i 2008 r. jest przedstawiony poniżej: Schemat: Ewidencja księgowa dowodu księgowego dotyczącego 2007 r., a wystawionego w 2008 r. - w księgach 2007 r. http://www.finansepublicz...to=cellary3.gif (kliknij link) Objaśnienia do przykładu: PK – zaksięgowanie w koszty grudnia 2007 r. usługi dotyczącej grudnia 2007 r. – „Polecenie księgowania” z dołączonym ksero faktury (data wprowadzenia PK – styczeń 2008 r., data dokumentu... Źródło: sgi.tm.pl/forum/viewtopic.php?t=621 Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...mu upoważnień, którymi dysponuje Dyrektor PCPR. Ostatecznie jednogłośnie przyjęto wystąpienie pokontrolne w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Następnie p. Agnieszka Rogowska zapoznała z protokołem z kontroli przeprowadzonej Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczy w Borzęciczkach. Przedmiot kontroli obejmował: 1. Funkcjonowanie kontroli wewnętrznej 2. Ewidencja księgowa 3. Gospodarka środkami pieniężnymi i drukami ścisłego zarachowania 4. Rozrachunki i roszczenia 5. Inwentaryzacja 6. Realizacja planu finansowego dochodów i wydatków (co najmniej 5%) Kontrolą objęto 2005 r. i 2006 r. W toku referowania skupiła się na stwierdzonych nieprawidłowościach, które zawarła w wystąpieniu pokontrolnym. Między innymi jedno z zaleceń dotyczyło... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=1921 Temat: leasing ...amortyzacji, remontu, konserwacji, ubezpieczeń i podatku. Wszystkie te składniki wliczone są w opłatę leasingową. Po zakończeniu umowy leasingu operacyjnego przedmiot leasingu wraca do leasingodawcy. Istnieje także leasing finansowy ( kapitałowy) finansujący udziela kredytu na warunkach umowy korzystającemu, korzystający może stać się właścicielem przedmiotu leasingu po jej zakończeniu. Leasingobiorca ma za zadanie: -objąć ewidencją księgową przedmiot leasingu i wykazać go w bilansie jako składnik środków trwałych, -amortyzować przedmiot leasingu, -przekazywać finansującemu ustalone w umowie raty płatności leasingowych, -przyjąć na własność przedmiot leasingu po zakończonej umowie. Przedmiotem leasingu w zasadzie mogą być wszystkie wartości niematerialne i prawne oraz środki trwałe, które podlegają amortyzacji a ich okres użytkowania... Źródło: forum.tfi.pl/index.php?showtopic=1105 Temat: Istota i cel analizy sprawozdań finansowych w świetle istniejących przepisów o rachunkowości ...finansowych. Sprawozdania finansowe pozwalają na dość wszechstronną ocenę stanu majątkowego, finansowego i wyniku działalności jednostki za określony okres (rok, kwartał, miesiąc). Na podstawie sprawozdań finansowych spółek notowanych na giełdzie wyciągane są wnioski, które mogą wywierać wpływ na ceny rynkowe akcji. Przedsiębiorstwom powinno zależeć na prezentacji dobrych i rzetelnych danych w sprawozdaniach finansowych. Ewidencja księgowa prowadzona w różnych przekrojach i z odpowiednią szczegółowością w zależności od konkretnych potrzeb danej jednostki dostarcza podstawowych informacji i tym samym stwarza możliwość sporządzania sprawozdań finansowych o różnym stopniu i zakresie informacji za dowolne okresy. Źródło: forum.tfi.pl/index.php?showtopic=276 Temat: Istota i cele analizy sprawozdań finansowych w świetle istniejących przepisów o rachunkowości. ...gospodarczej i dotyczące mierników wyrażonych w jednostkach naturalnych Podstawowymi źródłami danych dla sprawozdań rzeczowych są ewidencja operatywna i statystyka przedsiębiorstwa. Sprawozdania finansowe obejmują sprawozdania, które zawierają dane liczbowe dotyczące mierników działalności jednostki gospodarczej wyrażonych w jednostkach wartościowych. Podstawowymi źródłami danych dla sprawozdań finansowych są ewidencja księgowa oraz kalkulacja. Sprawozdawczość finansowa jest integralną częścią rachunkowości . Sprawozdania finansowe zawierają informację dotyczące sytuacji majątkowej, sytuacji finansowej oraz wyników osiągniętych przez jednostkę gospodarczą. Sprawozdania sporządzane przez jednostki gospodarcze są najlepszym źródłem informacji, są to informacje o rezultatach działalności jednostki, jej bieżącej... Źródło: forum.tfi.pl/index.php?showtopic=146 Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...w dyspozycji Ministra Pracy i Polityki Społecznej., b) zmiany uchwały Rady Powiatu Krotoszyńskiego Nr XXXII/144/08 z dnia 30 grudnia 2008 r. w sprawie budżetu na 2009 r. 13. Zapytania i wolne głosy. Punkt 2 Pani Anna Koźmińska – wskazała, iż przeprowadzona kontrola w I LO wykazała wiele uchybień i nieprawidłowości oraz naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie niezgodności sprawozdań budżetowych z ewidencją księgową na koniec roku dotyczącą wydatków. Pani księgowa wyjaśniała, iż sprawozdania były sporządzane ręcznie mimo księgowania w programie komputerowym, a dopiero później doksięgowano inne elementy (umowy - zlecenia). Sprawozdania nie zostały następnie skorygowane. Dochody również są niezgodne. Jednak ranga uchybienia została zmieniona po udzieleniu wyjaśnień, gdyż wynikało to z nieprawidłowej... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=3305 Temat: Muszlowa 7 - wałek z pieniędzmi na ogrodzenie budynku ...równa 50% naliczonego FR , a 50% FR winna być odpisana na Centralny Fundusz Remontowy. 5) Naliczenie FR od budynku ul. Muszlowa 7 za okres I-V/2006 r. wg wyliczenia KEF wynosi ogółem 18.179,09 zł (1,43 zł*5 mies. *2542,53 m2.) w tym podwyższone naliczenie opłat na podstawie uchwały nr 55/2005 RN wynosi 6.102,07 zł (0,48 zł*5 mies. *2542,53 m2pum ). Wg ewidencji księgowej naliczenie FR wynosi 18.179,30 zł. Różnica pomiędzy wyliczeniem Komisji a ewidencją księgową w z karesie naliczenia FR za okres I-V/2006 r. wynosi 0,21 zł (zał. nr 6, 6A i 6B). 6) Naliczenie opłat na FR od władających lokalami mieszkalnymi w budynku ul. Muszlowa 7 w 2005 r. wg wyliczeń KEF wynosi miesięcznie: 2.415,40 zł (0,95 zł *2542,53 m2 pum). Rocznie 28 984,84 zł. 7) Odpis na FRB w 2005 r. dla budynku ul. Muszlowa 7 wg wyliczeń KEF winien wynosić 14.492,42 zł.( 28 984,84 zł/2). Wg ewidencji księgowej... Źródło: smgorczewska.fora.pl/a/a,75.html Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...- wyceny mieszkań, - ogłoszenia wykazu nieruchomości do sprzedaży, - zawiadomienia najemców o przysługującym im prawie pierwokupu. Punkt 5 W pierwszej kolejności p. Agnieszka Rogowska, inspektor ds. kontroli zapoznała z protokołem kontroli przeprowadzonej w Środowiskowym Domu Samopomocy w Krotoszynie. Przedmiotem kontroli były następujące zagadnienia: 1. Funkcjonowanie kontroli wewnętrznej. 2. Ewidencja księgowa. 3. Realizacja planu finansowego dochodów i wydatków (co najmniej 5%). Kontrolą objęto 2005 i 2006 r. Wydane zalecenia pokontrolne dotyczą: 1. Kontrola prawidłowości prowadzenia ewidencji księgowej wykazała naruszenie zasad funkcjonowania konta 130 ( rachunek bieżący) określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=2110 Temat: Wolne stanowiska - organy centralne. ...dokumentów m.in. wniosków o udzielenie i przekazanie transzy dotacji celowej, informacji z BGK, * dekretacja dokumentów księgowych, * wystawianie poleceń przelewów i przekazywanie do akceptacji i zatwierdzania osobom upoważnionym zgodnie z bankową „Kartą wzorów podpisów” , * kontrola i potwierdzanie dostępności środków budżetowych zgodnie z obowiązującym planem finansowym oraz monitorowanie wydatków, * ewidencja księgowa wpływów oraz zrealizowanych płatności, * sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz innych informacji w zakresie dokonywanych płatności, Wymagania związane ze stanowiskiem pracy n i e z b ę d n e * wykształcenie: wyższe profil ekonomiczny lub inne nieprofilowane wraz z ukończonymi studiami podyplomowymi z zakresu rachunkowości * pozostałe wymagania niezbędne: o znajomość przepisów ustaw o... Źródło: sluzba-cywilna.pl/forum/viewtopic.php?t=811 Temat: Uwaga na Kauflanda Czy ktoś z was się orientuje jaki był bilans inwentaryzacji w kauflandzie Głównie chodzi mi o niedobory towarowe. (straty jakie Kaufland poniósł).Ale wiadomo na 100%,że rzeczywisty stan składników majątkowych nie zgadzał się z ewidencją księgową.... Źródło: forumbrzeg.pl/ppadd/viewtopic.php?t=1521 Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...negatywnie. Punkt 6 Pani Agnieszka Rogowska, inspektor ds. kontroli – zapoznała z protokołem kontroli przeprowadzonej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Krotoszynie zakresie gospodarki finansowej. Tematyka kontroli: 1. Przestrzeganie procedur kontroli, oraz prowadzenie wstępnej oceny celowości zaciąganych zobowiązań finansowych. 2. Zgodność sprawozdań budżetowych z ewidencją księgową. 3. Zgodność ewidencji księgowej z dokumentacją źródłową. 4. Sprawdzanie dokumentacji źródłowej. 5. Prowadzenie gospodarki finansowej. Kontrolą objęto rok 2005, ze szczególnym uwzględnieniem miesiąca września. Omawiając protokół szczególną uwagę zwróciła na nieprawidłowości, których ogółem stwierdzono 9 i zawarte zostały w wystąpieniu pokontrolnym... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=1697 Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...na terenie Powiatu Krotoszyńskiego – załącznik nr 3 Punkt 4 Pani Agnieszka Rogowska - omówiła protokół z kontroli w Powiatowym Zarządzie Dróg przeprowadzonej w zakresie gospodarki finansowej, przeprowadzonej w dniach od 7 do 22 grudnia 2006 r. Tematyka kontroli : 1. Przestrzeganie procedur kontroli oraz prowadzenie wstępnej oceny celowości zaciąganych zobowiązań finansowych 2. Zgodność sprawozdań z ewidencją księgową 3. zgodność ewidencji księgowej z dokumentacją źródłową 4. sprawodzanie dokumentacji źródłowej 5. prowadzenie gospodarki finansowej Kontrolą objęto 2005 rok. Omawiając protokół zwróciła przede wszystkim uwagę na stwierdzone w toku czynności kontrolnych nieprawidłowości. W dyskusji: Pan Janusz Baszczyński – biorąc pod uwagę informacje, że została... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=1767 Temat: informacje z działalności ...z Miastem Toruń dotyczące umieszczenia dziecka z Powiatu Krotoszyńskiego w rodzinie zastępczej zamieszkałej na terenie Miasta Toruń; - zapoznano się z protokołem kontroli przeprowadzonej w I Liceum Ogólnokształcącym im. Powstańców Wielkopolskich w Koźminie Wlkp. w zakresie gospodarki finansowej i prawa zamówień publicznych. Tematyka kontroli obejmowała: 1. System kontroli finansowej 2. zgodność sprawozdań z ewidencją księgową 3. zgodność ewidencji księgowej z dokumentacją źródłową 4. celowość realizowanych wydatków 5. zamówienia publiczne 6. sprawdzanie realizacji wniosków dotyczących nieprawidłowości stwierdzonych podczas kontroli przeprowadzonej w dniach 03-07 lutego 2005 r. W toku kontroli nie stwierdzono poważniejszych nieprawidłowości, odstąpiono więc od wystąpienia pokontrolnego.... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=1527 Temat: zaliczka na pokrycie kosztow administratora Firma "Atrium33” 1,05 - 1,23 zł/m2 · Koszt administrowania (wynagrodzenie administratora, pogotowie techniczne, ewidencja księgowa oraz indywidualne rozliczanie mediów) - 0,53 zł/m2,- ryczałt · Utrzymanie porządku i czystości (dozorca) – 0,35-45zł/m2 – ryczałt lub według faktur wystawianych przez firmy utrzymania czystości · Bieżące naprawy, konserwacje i przeglądy okresowe ok. 0,15zł za 1 m2 · Opłaty publiczno-prawne i ubezpieczenie budynku -0,02-0,10zł/m2 ( w zależności od sumy i zakresu... Źródło: poreba2.fora.pl/a/a,103.html Temat: Gorące podziękowania dla organizatorów szkolenia w Głogowie stowarzyszenie - wpis do KRS, regon, nip, władze, statut, zebranie... hm.... składki członkowskie oczysiście, no i ewidencja księgowa może faktycznie zmienić formę SGI? Źródło: sgi.tm.pl/forum/viewtopic.php?t=344 Temat: informacje z działalności ...pokontrolnych wystosowanych w wystąpieniu z dnia 29 marca 2006 r. Zarząd Powiatu przyjął więc zalecenia i Dyrektor jednostki w terminie 30 dni na obowiązek poinformowania o sposobie wykorzystania uwag i podjętych działań na rzecz realizacji wniosków. - zapoznano się z protokołem kontroli przeprowadzonej w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym. Tematyka kontroli obejmowała: system kontroli finansowej, zgodność sprawozdań z ewidencją księgową, zgodność ewidencji księgowej z do-kumentacją źródłową, celowość realizowanych wydatków, zamówienia publiczne, sprawdzenie realizacji wniosków dotyczących nieprawidłowości stwierdzonych podczas kontroli przeprowadzonej w listopadzie 2004 r. Dyrektor Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego złożyła bardzo szczegółowe wyjaśnienia do protokołu kontroli, dlatego odstąpiono od... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=1529 Temat: Uproszczona ewidencja księgowa Uproszczona ewidencja księgowa stosowana jest przez podmioty gospodarcze głównie w celu zapewnienia prawidłowości ustalania i rozlicznia zobowiązań z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych. Ewidencja ta oparta jest na pomiarze i rejestracji wyłącznie wybranych operacji gospodarczych i może być prowadzona w postaci: 1. podatkowej książki przychodów i rozchodów (Rozporzządzenie ministra finansów w sprawie prowadzenia podatkowej... Źródło: forum.tfi.pl/index.php?showtopic=1577 Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...Punkt 5 Protokół kontroli przeprowadzone w I Liceum Ogólnokształcącym im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie. Przekazano członkom Zarządu wcześniej. Załącznik nr 4a Kontrolę przeprowadzono w okresie od 8 do 15 lutego 2006 r. i objętą nią następujące zagadnienia: 1. Przestrzeganie procedur kontroli oraz prowadzenia wstępnej oceny celowości zaciągniętych zobowiązań finansowych. 2. Zgodność sprawozdań z ewidencją księgową. 3. Zgodność ewidencji księgowej z dokumentacją źródłową, 4. Celowości realizowanych wydatków, 5. Zamówienia publiczne. 6. Sprawdzenie realizacji wniosków dotyczących nieprawidłowości stwierdzonych podczas kontroli przeprowadzonej w grudniu 2004 r. W trakcie kontroli w 2004 roku stwierdzono nieprawidłowości: 1. Stawki za wynajem lokali mieszkalnych są w jednym przypadku... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=1275 Temat: Informacje z działalnoći ...Zakładem Opieki Zdrowotnej w Krotoszynie, dotyczącej nieruchomości położonej w Krotoszynie przy ul. Konstytucji 3 Maja.; - zapoznano się z odpowiedzią Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg na wystąpienie pokontrolne; - zapoznano się protokołem kontroli przeprowadzonej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Krotoszynie. Przedmiotem kontroli były następujące zagadnienia: 1. Funkcjonowanie kontroli zewnętrznej 2. Ewidencja księgowa 3. Gospodarka środkami pieniężnymi i drukami ścisłego zarachowania. 4. Rozrachunki i roszczenia 5. Inwentaryzacja 6. Realizacja planu finansowego dochodów i wydatków. Biorąc pod uwagę, że stwierdzone uchybienia zostały odwrotnie usunięte Zarząd Powiatu odstąpił od wystąpienia pokontrolnego. - zapoznano się z protokołem kontroli przeprowadzonej w Młodzieżowym Ośrodku... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=2034 Temat: informacje z działalności ...Urzędu Pracy. - zapoznano się protokołem kontroli przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Krotoszynie im. Karola Fryderyka Libelta. przeprowadzono w okresie od 6 do 27 kwietnia z przerwą od 13 do 23 kwietnia. Tematyka kontroli obejmowała w szczególności: 1. przestrzeganie procedur kontroli oraz prowadzenia wstępnej oceny celowości zaciągniętych zobowiązań finansowych, 2. zgodność sprawozdań z ewidencją księgową, 3. zgodność ewidencji księgowej z dokumentacją źródłową 4. celowość realizowanych wydatków, 5. zamówienia publiczne. Kontrolą objęto rok 2005 ze szczególnym uwzględnieniem miesiąca grudnia. Po wysłuchaniu szczegółowych wyjaśnień dot. poszczególnych punktów protokołu kontroli oraz dyskusji postanowiono zaprosić Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 na... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=1436 Temat: Informacje z działalnoći ...wydania zaleceń pokontrolnych. oraz protokołem kontroli przeprowadzonej w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. Przedmiot kontroli obejmował: - Ewidencję księgową, - Sprawozdawczość budżetową, - Realizację planu finansowego wydatków w latach 2006 i 2007. Kontrola wykazała nieprawidłowości w obszarze sprawozdawczości budżetowej poprzez wykazywanie w sprawozdaniu danych niezgodnych z ewidencją księgową w zakresie zaangażowania. Wykazana nieprawidłowości dotyczy wyłącznie obszaru sprawozdawczości i nie wiąże się z wydatkami. - rozpatrzono wnioski o przyznanie Nagrody Starosty z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Ogółem rozpatrzono 8 wniosków. Po wnikliwej analizie uzasadnienia stwierdzono, że tylko 3 spośród nich spełniają kryteria określone w regulaminie przyjętym uchwałą Rady Powiatu, bowiem... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=2662 Temat: Sprawozdawczość finansowa 03 Charakterystyka bilansu Bilans jest najstarszym sprawozdaniem finansowym, odzwierciedlającym sytuację gospodarczą jednostek. Jest on głównym elementem sprawozdawczości finansowej, przedstawiającym wartościowo stan środków gospodarczych i źródeł ich pochodzenia na określony moment /dzień bilansowy/ i w określonej formie /układzie/ Podstawą sporządzenia bilansu jest zweryfikowana ewidencja księgowa. W bilansie wykazuje się stany wszystkich kont bilansowych na dzień bilansowy z zachowaniem zasad równowagi bilansowej, zgodnie z którą każda pozycja aktywów musi mieć źródło pochodzenia w pasywach bilansu Aktywa powinny być zestawione wg zasady wzrastającej płynności, dlatego zaczyna się od pozycji, którą najtrudniej jest spieniężać /aktywa trwałe/, a kończąc na najbardziej płynnych /aktywa... Źródło: kornelia.xaa.pl/viewtopic.php?t=7074 Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...zostanie jej na własność grunt pod trafostację Pan Andrzej Jerzak – stwierdził, że wyliczenia inspektora ds. budowlanych są bardzo istotne, dlatego prosił, aby zostały przekazane Zarządowi Powiatu na piśmie. W zestawieniu należy wykazać roboty podstawowe i dodatkowe. Pan Inspektor operował kwotami netto bez waloryzacji. W takiej wersji nie da się ich porównać z faktycznymi kosztami budowy. Zestawienie musi być zgodne z ewidencją księgową. Dokument taki jest konieczny, by biorąc pod uwagę obawy Zarządu, nie przekroczyć wartości robót dodatkowych. Dalej Skarbnik nawiązał do informacji, że w roku bieżącym mamy do wykorzystania 2.000.000 zł. W przekazanym harmonogramie uwzględniono również roboty dodatkowe i zgodnie z oświadczeniem Inspektora mieszczą się one w dopuszczalnej normie. Ważną informację stanowi również... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=2216 Temat: PODATEK DOCHODOWY WG PIT-5L Ewidencja księgowa zdarzeń w trakcie roku obrotowego: 1. Zaksięgowanie zobowiązania podatkowego w oparciu o deklaracje podatkowe: Wn „zaliczki na podatek dochodowy” Ma „Rozrachunki publicznoprawne z tytułu pdof” 2. Wpłata zaliczki do urzędu skarbowego: Wn „Rozrachunki publicznoprawne z tytułu pdof” Ma „Rachunek bankowy” Źródło: fakt.home.pl/forum/viewtopic.php?t=1047 Temat: EKSPERT WYJAŚNIA Jak należy postępować z odsetkami ... ...na rachunkach bankowych, • spadki, zapisy, darowizny w postaci pieniężnej. Wpływy uzyskane przez jednostkę budżetową z tytułu naliczenia przez bank odsetek od środków finansowych stanowią źródło dochodów własnych gminy. Podlegają one zarachowaniu na dochody budżetu jednostki samorządu terytorialnego. A zatem każdy dochód uznany przez jednostkę budżetową powinien zostać odprowadzony do budżetu gminy. Ewidencja księgowa dochodów budżetowych zależy od ich rodzaju. Dochody budżetowe dzieli się na dochody przypisane i nieprzypisane. Dochody przypisane (naliczone) to takie, które ujmuje się (nalicza) na kontach należności na podstawie faktur, nakazów płatniczych, decyzji, np. czynsz za dzierżawę pomieszczeń. Dochody nieprzypisane (uprzednio nienaliczone) to takie, które ewidencjonuje się dopiero w chwili zapłaty,... Źródło: sgi.tm.pl/forum/viewtopic.php?t=578 Temat: Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu ...publicznego, - kontrolowane rachunki nie zawierały żadnych oznaczeń związanych ze wskazaniem trybu w jakim dane zamówienie zostało udzielone, ani żadnych innych oznaczeń związanych z prawidłowym udzielaniem zamówień publicznych, - nie prowadzi się rejestru zamówień publicznych, regulamin udzielania zamówień nie jest zmieniany wraz ze zmianą przepisów, - brak zestawienia zbiorczego spisów z natury i porównania z ewidencja księgową. Protokół został przyjęty jednogłośnie. p. Mirosław Sikora – stwierdził, że największe problemy i uchybienia w każdej z jednostek związane są z zamówieniami publicznymi. p. Leszek Kulka – zwrócił się z prośba aby na naradzie z księgowymi omówić te problemy jakie wynikły w wyniku przeprowadzonych kontroli oraz aby zaplanować szkolenie dotyczące zamówień publicznych.... Źródło: bip.starostwo.krotoszyn.pl/viewtopic.php?t=561 |
Odnośniki
|